Literatura Japońska Wyzwanie Czytelnicze – wprowadzenie

Jak wspomniałam już w pytaniu do czytelników bloga, przez 3 lata przyglądałam się organizowanemu przez Belezzę od roku 2006 wyzwaniu czytelniczemu Japanese Literature Challenge, zastawiając się nad przeniesieniem go z angielskiej blogosfery na grunt polski. A że kilka osób wyraziło zainteresowanie, to i się wreszcie zdecydowałam, czego dowodem jest niniejszy blog.

Osoby chętne do udziału zapraszam do zakładki ramy wyzwania, gdzie znajdują się wszelkie szczegóły związane z wyzwaniem.

Jako że kilka osób wyraziło już chęć udziału w wyzwaniu Haruki Murakami Reading Challenge (i nie ma tu znaczenia, czy w edycji angielskiej czy polskiej), informuję, że przeczytane w ramach tego wyzwania książki jak najbardziej liczą się do wyzwania Literatura Japońska.

Ze swojej strony zrobiłam już to, co zrobić miałam, teraz kolej Wasza. Życzę wszystkim udanej zabawy w ciągu tego roku i radości płynącej z odkrywania nowych pisarzy i nowych literackich światów.

Pozdrawiam serdecznie,
Litera

Leave a comment

3 Comments

  1. Litero, chciałam tylko napomknięć, że bardzo podoba mi się pomysł tego wyzwania. Mam troszkę literatury japońskiej na półkach, jeszcze więcej na liście książek do przeczytania i na pewno to wyzwanie zmobilizuje mnie, by więcej literatury japońskiej czytać (problemem jest, że tak wiele książek z różnych rejonów geograficznych i kulturowych mnie interesuje, a doba ma tylko tyle godzin, ile ma…).
    Domyślam się, że można czytać książki z poszczególnych przedziałów nie po kolei, a czy nadprogramowo można też czytać książki o Japonii i kulturze japońskiej i podawać do nich linki? Myślę, że z tego (jeśli więcej osób by czytało takie pozycje) też mogłaby powstać interesująca lista.

    Reply
  2. @Chihiro: By ukończyć wyzwanie, trzeba przeczytać trzy książki, każda z innego przedziału, kolejność nie ma tutaj najmniejszego znaczenia. Co do nadprogramowości, zastanawiam się nad tym, skoro już spytałaś. I myślę, że faktycznie mogę stworzyć osobną podstronę na takie linki dodatkowe, dla zainteresowanych, chętnych, by poszerzyć swoją wiedzę o Japonii. Ale właśnie, warunek byłby taki, że te książki nadprogramowe byłyby konkretnie o Japonii, na jej temat, tak, żeby nie rozszerzać tego na inne państwa Dalekiego Wschodu. I, oczywiście, takie książki nie wpływałyby na zaliczenie wyzwania.

    Reply
  3. Oczywiście, wyłącznie o Japonii (inne kraje Dalekiego Wschodu to za duże rozdrabnianie się, wyzwanie ma dotyczyć tylko Japonii). I zgadzam się, że lektura książek o Japonii nie powinna mieć nic wspólnego z zaliczeniem wyzwania.

    Reply

Leave a Reply

  • © COPYRIGHT

    Header: (zdj.) Brock Nicholson
    Baner1: fragment tekstu z Kojiki
    Baner2: (zdj.) Maciej Dębiński

  • Statystyka

    • 13,304 odwiedzin/-y